Nejlepší cviky na hubnutí

Jak zhubnout sportem

Rotopedy a ergometry

Rotoped zná snad každý z nás. O ergometrech se ale zase tolik nemluví a většina lidí, kteří se pravidelně nevěnují novinkám ze světa fitness, s největší pravděpodobností ani zdaleka netuší, co to takový ergometr je. Velmi jednoduše řečeno je to vlastně velice kvalitní rotoped, který disponuje elektronickým ovládáním zátěže.

Toto elektronické ovládání se podílí na nejen na dokonalém přizpůsobení aktuálního tréninkového tempa, ale i na aktuální tepové frekvenci, která je rozhodující pokud jde o shazování kilogramů během cvičení. Ergometr je klasický rotoped, ale na jeho zhotovení byly použity ty nejmodernější technologie, které jsou v souvislosti se cvičením naprosto převratné.

S ergonomickými rotopedy se můžete setkat jak v profesionálních fitness centrech, tak dokonce v některých domácnostech. Pravdou je, že ergonomické rotopedy jsou finančně daleko nákladnější, než klasické rotopedy se základními funkcemi. Počítač, na který je celý systém napojen, vám navíc doma dokonale nahradí trenéra.

Moderní ergometry jsou navíc vybaveny takovými vlastnostmi a technologiemi, že rozhodně začnete nad jejich nákupem uvažovat. Ergometr vám určitě nebude jen tak ležet doma jako perfektní věšák na oblečení.

Vlastnosti ergonomického rotopedu: 

  • pomáhá zlepšit fyzickou kondici a podílí se na hubnutí 
  • jsou vybaveny speciální indukční brzdou 
  • ručně je možné přidávat a ubírat zátěž 
  • počítač ergometru dokonale nahradí trenéra 
  • disponují pevnou konstrukcí pro dosažení maximálního výkonu 

Ergonomické rotopedy mají i mnoho jiných výhod, z nichž lze zmínit i například speciální systém uchovávání dat pro celou rodinu. Každý člen rodiny si tak může nastavit vlastní program, který bude přesně odpovídat specifikům a vlastnostem jednotlivce. Cena ergonomických rotopedů se pohybuje od zhruba 15 000,- Kč. 

Vložil Domácí posilovna | Štítek , , | Zanechat komentář

Jak správně cvičit na rotopedu

V minulých letech zažily rotopedy obrovský boom. Do domácností se sice dostaly ve velkém, ve většině případů se z nich ale velmi rychle staly věšáky na prádlo. Málokdo si však připouští, že je to právě rotoped, s jehož pomocí je možné celkem snadno shodit pár kilo a to aniž byste museli vytáhnout paty z domova. Rotoped je totiž perfektním řešením, jak shodit pár kilo a navíc posílit svaly v oblasti břicha, hýždí a stehen. Jak ale správně cvičit na rotopedu, aby byl efekt maximální?

Obecně je známo, že na rotopedu bychom měli cvičit minimálně třikrát, nejlépe čtyřikrát týdně.

Velmi často se říká, že lidské tělo začíná spalovat až po zhruba 15 minutách, kdy je tělo vystaveno fyzické zátěži. Cvičení na rotopedu byste se nejlépe měli věnovat alespoň 40 minut, nejlépe 50 minut. V souvislosti se cvičením ale platí, že byste tělo neměli příliš zatěžovat. Pokud tedy se cvičením začínáte, není důvod cvičit až do zničení těla a bolesti svalů. Tělo si totiž začne na zátěž zvykat, a pokud jste zvyklí cvičit, ze začátku se věnujte cvičení na rotopedu jen cca 20-30 minut. Výsledky budou znát už po několika týdnech a vaše svaly si začnou na zátěž zvykat postupně.

Ať už cvičíte na rotopedu nebo se věnujete cvičení v posilovně, vždy je dobré udělat na začátku i na konci cvičení pár cviků na protažení svalů. Uvolňující cviky lze snadno najít na internetu a to dokonce v podobě video návodů. Máte tak možnost se inspirovat a vůbec nevadí, že je budete opakovat stále dokola.

Pro mnohé jsou pravidelné návštěvy fitness center stresující nebo si zkrátka a dobře během týdne nemohou najít dostatek času. Cvičení na rotopedu je tak naprosto ideálním řešením, jak se během roku pravidelně věnovat cvičení, aniž byste se museli přemáhat nebo chodit z práce dřív, abyste si zašli do fitness centra.

Vložil Domácí posilovna | Štítek , , | Zanechat komentář

Fitness podložky

Fitness podložka je důležitou cvičební pomůckou a to nejen v souvislosti s cvičebními relaxačními aktivitami, jako je například jóga nebo pilates. Fitness podložku totiž využijete dokonce při domácím cvičení, ke kterému se uchyluje většina z nás. Najít si během týdne minimálně dvakrát čas na to, abychom si zašli do fitness centra, je pro mnohé nemožné. ¨

Pravidelné cvičení doma se stalo zálibou mnoha těch, kteří hodlají shodit na váze alespoň pár kilo a zachovat si přitom zdravý životní styl. Nevadí, že nemáte čas chodit pravidelně cvičit například do posiloven nebo právě fitness center. Kupte si fitness podložku a začněte cvičit doma, litovat rozhodně nebudete!

Fitness podložka se doporučuje pro všechny cvičební pohyby, které jsou uskutečňovány vsedě nebo vleže. Podložka na cvičení totiž dokáže poměrně dobře ochránit záda, klouby a navíc zajišťuje maximální pohodlí během fyzické zátěže. Pochopitelně si můžete vyzkoušet cvičení bez podložky, ale sami uvidíte, že pouze cvičení na holé podlaze není tak pohodlné. Podložka se navíc ani zdaleka neřadí mezi finančně nákladné záležitosti, cena velmi kvalitních podložek, které vám budou složit dobře dlouhou dobu, se pohybuje už od 160,- Kč.

Při výběru je nutné brát ohled nejen na rozměry podložky, ale i na její tloušťku nebo odolnost proti častému opotřebování. Tloušťka podložky je přitom jednou z nejdůležitějších vlastností, kterou je dobré sledovat. Ideální jsou takové fitness podložky, které nepropustí chlad jdoucí od podlahy. Podložka by zároveň měla být natolik silná, aby vstřebala nárazy, kterým je člověk vystaven během cvičení.

Vložil Domácí posilovna | Štítek , , , | Zanechat komentář

Fitness recepty

Nové a nové recepty jsou naprosto nezbytnou součástí diety, stejně jako je například sport. Právě zdravá strava je základem každého zdravého životního stylu a navíc udržení si optimální tělesné váhy. Tak jako tak, jsou to právě zeleninové saláty, které patří v souvislosti s dietami mezi nejoblíbenější. Ze zeleniny se vám totiž dostane maximálního množství vitamínů, navíc lze zeleninové saláty dokonale kombinovat například s masem nebo rybami. My jsme si ale pro vás tentokrát připravili recept, který je velmi jednoduchý, salát budete mít hotový asi během deseti minut a navíc si na něm maximálně pochutnáte.

Tak na co ještě čekáte? Nakoupit ingredience a můžete se do toho pustit!

Salát z rukoly, rajčátek a zálivkou z bazalky a balsamika 

Budete potřebovat: 

  • 150 g rukoly 
  • 6 červených a 6 žlutých cherry rajčátek 
  • 3 lžíce olivového oleje 
  • 3 lžíce balsamikového octa 
  • hobliny parmezánu, sůl, pepř
  • bazalkové listy 

V první řadě si opláchněte rukolu a vložte ji do misky. Cherry rajčátka si rozkrojte na dvě poloviny a smíchejte společně s rukolou a bazalkou- máte-li rádi rajčata, můžete jich přidat klidně i více. Podle vlastní chuti dosolte, přidejte špetku pepře a zakapejte olivovým olejem a balsamikovým octem. Následně na povrch salátu dejte hoblinky parmezánu, které chuť zeleniny dokonale doplní.

 

Vložil Zdravá strava | Štítek , , , | Zanechat komentář

Fitness pomůcky

Fitness pomůcky je poměrně široký pojem, který zahrnuje několik desítek pomůcek k posilování svalů. Revoluční pomůckou, která je již několik let na trhu k dostání, je bezpochyby tzv. Freestyler. Cvičení a posilování jednotlivých svalů je díky této pomůcce daleko intenzivnější a účinky nastupují poměrně rychle. Výsledky jsou tak viditelné už během několika měsíců.

Freestyler = revoluční fitness pomůcka 

Díky Freestyleru můžete z pohodlí domova vyvíjet přirozený pohyb, které jste zvyklí dělat každý den. Výhodou je ale skutečnost, že pohyby jsou více intenzivní, díky čemuž dokonale posilujete veškeré svalstvo.

Dostupné jsou dokonce i různé cvičební metody, které je možné zkoušet a zapojit tak veškeré svaly na těle. Freestyler je možné zakoupit v obchodech s fitness pomůckami nebo s rehabilitačními doplňky – často je totiž používán dokonce i jako rehabilitační pomůcka v různých zdravotnických zařízeních. Důvodů, proč začít cvičit právě Freestylerem, je hned několik.

  • posiluje svaly celého těla 
  • naučíte se správně držet tělo a udržet rovnováhu 
  • je perfektní pomůckou při rehabilitaci zad, kotníků i kolen 
  • simuluje několik různých sportů 
  • podílí se na zvýšení síly i ohebnosti 
  • tvaruje postavu a zpevňuje tělesné partie 

V neposlední řadě nutno zmínit, že Freestyler nezabírá příliš moc místa v domácnosti. Jednoduše řečeno se jedná o pevnou podložku, na kterou jsou připoutány dvě pevné a silné gumy, na jejichž koncích jsou úchyty pro snadné držení. Sílu gumy si přitom můžete zvolit zcela sami podle toho, jak svaly hodláte zatěžovat. Ačkoli je možné Freestyler zakoupit do domácnosti jako jednu ze cvičebních pomůcek domácí posilovny, je pořádána i celá řada kurzů a skupinových cvičení. Zde jsou všem přihlášeným k dispozici fitness pomůcky a lze se naučit i různé nové cviky.

Vložil Zdravé hubnutí | Štítek , , , | Zanechat komentář

Posilovací lavice

Vybavujete-li si domácí posilovnu, zajisté pomýšlíte i na posilovací lavici, s jejíž pomocí je možné trénovat zádové i břišní svaly, mimo jiné je možné posilovat ruce. Pokud hodláte pracovat na svém těle a tvorbě svalové hmoty, posilovací lavice vám doma rozhodně nemůže chybět.

Nezáleží přitom na tom, zda jste pravidelným nebo příležitostným sportovcem. Lavici totiž využijete tak jako tak.

Ochablé břišní a zádové svaly mohou vést k velmi výrazným bolestem zad.

A nejen z tohoto důvodu je nutné pravidelné cvičení a posilování jednotlivých svalů, které se zpevní a procvičí. Pokud budete svaly pravidelně procvičovat, vaše problémy mohou být během několika týdnů ta tam.

Obecně je ale velmi důležité, abyste si vybrali správnou posilovací lavici. Velmi přitom záleží na několika vlastnostech lavice, přičemž zanedbávat byste rozhodně neměli ani maximální nosnost lavice.

Posilovací lavice se zpravidla rozdělují do tří základních kategorií: 

  • lavice posilující břišní svalstvo 
  • lavice posilující zádové svalstvo 
  • posilující lavice bench-press

V neposlední řadě nutno zmínit, že lze zakoupit dokonce i kombinace, například lavici posilující svalstvo zádové i břišní. Pokud nechcete investovat do lavice “dva v jednom” neboli multifunkční lavice, je třeba si předem dobře ujasnit, jakou oblast hodláte do budoucna posilovat. U mužů je největší zájem o bench-press lavice, u žen naopak zájem stoupá v souvislosti s kombinacemi lavice na posílení oblasti bříška i zad. Multifunkční kombinované lavice jsou poměrně dobrý řešením i pro ty, kdo nedisponují dostatkem prostoru pro domácí posilovnu. Cena posilovací lavice se odvíjí hlavně od toho, čím vším disponuje a jaké je veškeré příslušenství.

Standardně ale cena posilovacích lavic pohybuje od 5 000,- Kč, přičemž cena stoupá s množstvím funkcí a příslušenství, které je součástí posilovací lavice.

Vložil Jak cvičit | Štítek , , , | Zanechat komentář

Posilovací stroje

Stále častěji se stává, že si lidé domů pořizují posilovací stroje. Ať už je důvodem právě hubnutí nebo se posilování stalo jejich koníčkem, rozhodně se nejedná o levnou a prostorově skladnou záležitost. I to jsou důvody, proč je nutné věnovat výběru správného posilovacího stroje velkou pozornost. V současné době je na trhu k dostání celá řada posilovacích strojů, včetně posilovacích lavic nebo věží. Právě o tyto dva produkty je největší zájem a to hlavně z toho důvodu, že lze s jejich pomocí provádět několik různých cviků zaměřených na různé tělesné partie a tím posílit svalstvo na většině těla. Na co se tedy zaměřit při výběru, aniž byste investovali do posilovacího stroje, který vám nepřinese požadované vlastnosti?

Kvalita rámové konstrukce je na prvním místě 

Právě konstrukce je velmi často kamenem úrazu, pokud jde o většinu posilovacích strojů. Je-li totiž materiál konstrukce nekvalitní, aniž zdaleka nemůže splňovat optimální vlastnosti i podmínky pro posilování. U nekvalitních strojů navíc nelze mluvit o bezpečnosti během posilování, zajištěna není ani ergonomie pohybu, což je při cvičení důležité. Dbejte proto na to, aby byly veškeré opěrky nebo adaptéry bez problémů pohyblivé a snadno nastavitelné, což ostatně platí i o sedátku – pokud jej posilovací stroj má, pak je velmi důležité, aby sedlo bylo nastavitelné. Snadno si je totiž možné nastavit sedlo podle vaší výšky, což zajišťuje pohodlné cvičení s důrazem na nebolestivost kloubů a svalů.

Velmi důležitým kritériem pro výběr by měla být i záruka a servis, který by měl poskytovat každý prodejce. U posilovacích strojů poměrně často dochází k drobným závadám, se kterými si ale jen velmi těžko laik dokáže poradit.

Okamžitý servis je tak rozhodně na místě a to po dobu alespoň prvních dvou nebo tří let – většinou bezplatné. A jde-li o cenu, ta se například v souvislosti s větší posilovací věží pohybuje od 10 000,-Kč.

Vložil Jak cvičit | Štítek , , , | Zanechat komentář

Zdravé hubnutí

Lidé se často uchylují k naprosto nesmyslným způsobům hubnutí, které jsou možná efektivní, ale rozhodně ne dlouhodobě. Dlouhodobé snížení tělesného hmotnosti je totiž to, co chce každý z nás. Pochopitelně by chtěl každý hubnout rychle, a bez toho aniž by musel cokoli dělat. Takto ale rozhodně dobrého efektu nedosáhnete, protože zdravé hubnutí je nutné zahájit jiným způsobem, než je jen změna jídelníčku. Pohyb je naprosto nezbytnou součástí života a nutno zmínit, že první, co musíte pro hubnutí udělat je, že naprosto změníte životní styl.

Jíst pětkrát denně menší porce jídla a dodržovat pitný režim je naprostou samozřejmostí.

Otázkou ale zůstává, co jíst a jak cvičit, aby byl efektu snižování váhy maximální. Úprava vašeho jídelníčku je ale rozhodně na prvním místě, do cvičení se můžete klidně pustit o něco později, ale nevynechávejte jej a příliš neodkládejte. Nezapomeňte, že snídaně je naprostým základem dne a pokud jde o porce, nemusíte na sobě nijak šetřit. Čím větší je snídaně, tím méně toho totiž sníte dál během dne. Zároveň by ale měla být snídaně vyvážená a dodat tělu všechny vitamíny a živiny. Její součástí by mělo být ovoce – pokud ne, pak si jej rozhodně dejte později na svačinu, sladké je obecně lepší konzumovat v ranních hodinách, protože tělo dokáže sacharidy velmi rychle zpracovat.

Každé jídlo přijaté během dne má svůj význam a není proto dobré zapomínat ani na oběd, svačiny a pochopitelně večeři. A jsou to právě večerní hodiny, které často nutí k přejídání, které při dietě rozhodně není na místě. Večer byste se měli zaměřit na lehká jídla, například saláty nebo masa, která ale nejsou příliš tučná. A pokud si přeci jen něco nezdravého rádi dopřejete, pamatujte vždy na množství jídla, které do sebe dostanete. Čím menší porce nezdravého si dáte, tím lépe.

Vložil Zdravá strava | Štítek , , , | Zanechat komentář

Kurz hubnutí

Potřebujete zhubnout a stále se vám to nedaří? Pak možná začínáte hledat různé možnosti, jak shodit alespoň pár kilo a přitom se držet toho, že chcete hubnout zdravě.

Možná totiž děláte chybu jen v drobnostech, které ale mají výrazný vliv na hubnutí, případně se nedokážete sami k hubnutí odhodlat. Velmi přínosné se v posledních letech staly kurzy hubnutí, které probíhají ve skupinách, kde lze zároveň navazovat vztahy a vzájemně se motivovat ke snížení tělesné hmotnosti.

V čem jsou kurzy hubnutí prospěšné

Skupinový kurz obvykle zahrnuje 12-15 jednotlivých kurzů, které jsou pečlivě sestaveny do několika týdnů. Během jednotlivých hodin kurzu se přihlášení dozvídají nejen podrobnosti ohledně správného stravování, ale i správného cvičení. A je to právě jídelníček, který se naučíte správně sestavovat během první hodiny kurzu. Všechny kalorické a nezdravé potraviny totiž ze svého stávajícího jídelníčku vyřadíte a nahradíte je potravinami zdravými, s jejichž výběrem vám lektor pomůže. Každému jednotlivci je navíc poskytováno i poradenství jednotlivě a to z jednoho prostého důvodu. Každý člověk je jiný, jinak spaluje a jeho zdravotní stav i fyzická kondice vyžaduje jiný druh sportu. Společně s lektorem a dietologem je tak nutné určit, jaký sport bude pro vás ten nejlepší v kombinaci se správným jídelníčkem.

V současné době je hned několik firem, jednotlivců nebo dokonce organizací, které poskytují kurzy hubnutí. Kurzy se liší nejen podle ceny, ale i podle počtu jednotlivých sezení nebo náplně každé lekce. Velmi přínosné jsou navíc i ty kurzy, ve kterých se vede skupinové kondiční cvičení.

Každý účastník kurzu je tak motivován k pohybu, kterému se následně věnuje i doma. Kurzy jsou pravidelně pořádány ve všech větších městech a nutno zmínit, že zájem je obrovský.

Vložil Zdravé hubnutí | Štítek , , , | Zanechat komentář

Koktejly na hubnutí

Na trhu se objevuje obrovské množství různých doplňků, které slibují velké úbytky váhy během několika týdnů. Pokud jde ale o koktejly, lze je rozhodně zařadit mezi ty nejlepší a hlavně s poměrně dobrým výsledkem. Koktejl vám totiž dokáže dokonale nahradit jedno denní jídlo, například oběd. Jedná se přitom o velmi vyvážený koktejl, ze kterého se vám dostane optimálního přísunu veškerých živin, jenž tělo během dne potřebuje přijmout. To samozřejmě neznamená, že lze koktejlem nahradit klasickou stravu, která je pro tělo nezbytná.

Co je ale velmi důležité, je právě správný výběr daného koktejlu.

Rozhodně se nenechejte zlákat lákavými chutěmi, i když chuť koktejlu je taky důležitá. Brát v potaz byste měli hlavně jeho složení, které má vliv buď na snižování tělesné hmotnosti, nebo například na nabírání svalové hmoty. Podle efektu, kterého chcete s pomocí koktejlu docílit, byste si i měli vybrat správný koktejl. Jeho výběru je tedy nutné věnovat čas, číst složení a koktejl vybrat nejlépe za pomoci výživového poradce nebo jiného odborníka, který je schopen doporučit vhodný koktejl pro vás a vaše potřeby.

Koktejl na hubnutí by měl obsahovat: 

  • zvýšené množství bílkovin
  • snížené množství sacharidů 
  • převažovat by měly sacharidy složené 
  • zvýšené množství vlákniny a vitamínů 

Pokud se v tabulkách a specifikacích jednotlivých složek v koktejlech nevyznáte, rozhodně nenechávejte nic náhodě. Zakoupením špatného koktejlu by se vám totiž mohlo velmi snadno stát, že začnete nabírat výrazně na svalové hmotě, čímž budete mít pochopitelně pocit, že přibíráte. Ona to ale nebude zase tak úplně pravda. Samotný koktejl jako takový vám ale v žádném případě k hubnutí nepomůže, pokud nebudete vykonávat žádnou fyzickou aktivitu. Právě pohyb, zdravý jídelníček a dodržování pitného režim je na hubnutí to nejdůležitější. Koktejly jsou až konečnými pomocníky v hubnutí a lze s nimi dokonce i nahradit oběd či večeři – nemělo by tomu být ale denně.

Vložil Přípravky na hubnutí | Štítek , , , | Zanechat komentář