Léčba nespavosti – 6 užitečných rad


Nespavost je známým problémem. Někdy během dne nestihneme vyřešit všechny povinnosti a pracovní či osobní problémy. Bereme si je do postele, kde nad nimi přemýšlíme.

Jak vzniká nespavost a jak se jí zbavit?

Někdy však není příčinou intenzivně přemýšlení nad problémy a povinnostmi. Několik častých příčin nespavosti:

  • světlo, hluk nebo ruch v místnosti, kde spíte
  • „Těžká“ večera
  • pití velkého množství nápojů, které obsahují kofein (například káva)
  • stres (doma, v práci či ve škole)
  • někdy jsou „viníky“ některé léky
  • časté probouzení

3 formy nespavosti

  1. Postižený se místo spánku na posteli jen převaluje.
  2. Postižený se probudí velmi brzy.
  3. Postižený usíná, ale v noci se velmi často probouzí.

Díky nespavosti se člověk ráno cítí špatně a během dne je podrážděný https://cs.wikipedia.org/wiki/St%C3%A1rnut%C3%AD.

Do čeho zakousnout pro spaním?

Dejte si banán nebo kuřecí maso. Tyto potraviny obsahují aminokyselinu tryptofan, kterou tělo používá k výrobě chemikálie, která zjednodušuje usínání. Nejezte však před spaním hodně, protože s plným žaludkem snadno nezaspíte.

Před spaním dobře padne i sklenici teplého mléka, do kterého si můžete přidat lžíci medu a špetku skořice.

Vstávejte každé ráno ve stejnou dobu

A to bez ohledu na to, jak dlouho jste spali. Delší nespěte ani během víkendů a volných dnů. Organismus si tak zvykne na pravidelný rytmus a bude se vám nejenže snadněji usínat, ale i vstávat https://cs.wikipedia.org/wiki/Vitam%C3%ADn_A#Pou%C5%BE%C3%ADv%C3%A1n%C3%AD_v_kosmetice_a_mo%C5%BEn%C3%A1_rizika.

Dejte si každé ráno krátkou procházku

Přírodní světlo unavenému tělu oznámí, že je čas začít nový den. Do nového dne vkročíte správnou nohou a večer se vám bude lépe usínat.

Ještě několik užitečných tipů na nespavost

  • Kouříte před spaním? Právě to je možná příčinou vaší nespavosti.
  • Před spaním nepijte alkohol.
  • Před spaním byste neměli přijímat mnoho kofeinu, takže omezte kávu, kolu či energetické nápoje.
  • Alespoň 3 hodiny před tím, než si lehnete do postele, neprovádějte žádnou náročnou fyzickou aktivitu (posilování a podobně).
  • Snižte celkovou délku doby, po kterou jste na posteli cs.wikipedia.org.
  • Nechoďte do postele, dokud nejste unavený.
  • Pokud nevíte usnout, věnujte se jiné činnosti (neležte v posteli).
  • Pokud máte partnera, investujte do široké a pohodlné postele, abyste s partnerem navzájem neprobouzelo.

Kdy navštívit lékaře?

Pokud vám nezabírá žádná ze svépomocných možností léčby, zajděte za lékařem. Lékaře navštivte i tehdy, když máte pocit, že kvůli nespavosti máte problémy s prací či negativní vztahy v rodině. Návštěvu lékaře určitě neodkládejte – v některých extrémních případech nespavost ohrožuje životy (můžete například usnout za volantem).

Rate this post