PRO ŽENY – 6 významných důvodů pro posilování


Posilování a ženy? Zbláznil jsem se? Vždyť po tom narostou svaly! Maximálně trochu si zaběhat, nějaké cviky na zadek a bříško a víc ani náhodu, protože obří svaly ty jsou přece pro kulturisty.

Zní ti to povědomě? Já to slýchávám dost často a průzkumy to dokazují – posilování se věnuje méně než 15 % cvičících žen. Ale pozor posilovací cvičení může mít výrazně pozitivní vliv na krásu ženského těla a náladu.

Výhody posilování pro ženy

1. Ztráta tělesného tuku

Posilovacím tréninkem se zvyšuje podíl čisté svalové hmoty, který aktivuje metabolismus a výsledkem je pak větší energetický výdej, více spálených kalorií.

2. Získání síly bez obřích svalů

Ženy mají zhruba 10-30 méně testosteronu než muži a proto nemohou být obří svaly výsledkem jejich posilovacího cvičení. Ženy získávají posilováním lépe vykreslené svaly a sílu.

3. Snížení rizika osteoporózy a zranění

Posilovací trénink posiluje nejen svaly, ale i kosti. Posilováním se totiž zvyšuje minerální hustota kostí včetně kostí páteře a tím se dá předchází osteoporóze. Dále se cvičením s činkami nebo vlastní vahou posilují klouby a šlachy, což slouží jako prevence proti zranění při běžných denních činnostech nebo jiných sportech.

4. Spálení většího množství kalorií

Je prokázáno, že posilování zvyšuje hodnoty metabolismu až na 24 hodin po tréninku cs.wikipedia.org. Čím intenzivnější trénink, tím je efekt větší a účinnější.

5. Snížení bolesti zad a vylepšení držení těla

Cvičení se závažím posiluje záda, ramena a tělesné jádro a zlepšuje tak držení těla. Silnější záda a silnější střed těla pak chrání před bolestmi dolní části zad.

6. Zlepšení nálady a snížení stresu

Posilovací cvičení uvolňuje endorfiny, nervové přenašeče, které tlumí bolest, zlepšují výrazně náladu a bojují proti depresi. Co k tomu víc dodat?

Rate this post